onsdag 18 mars 2009

La vie en rose.

Idag kändes det realistiskt att börja drömma om vår (svetten rann i pannan vid cykling till jobb, solen gassade obarmhärtigt vid skrivbordet så att jag allvarligt funderade på att börja arbeta nattskift och gatugruset låg i stora hopsopade högar vid ån). Så - ett litet rosspecial:


Hemma hos mor & far finns alltid färska blommor.

Fina tekoppen! Full med lavendelknyten (?)

Ljuvliga rostvålar! (eh, tror jag i alla fall, de är så fina så att man inte vågar ta i dem)


Min nya rosklänning! Vill ha sommar nu!

Rosor med dagg på, för längesedan.

/Nickan (som förövrigt hatar låten "The Rose" - usch!!! Vill ni retas på riktigt så börja nynna på den...jag fick till och med min pianolärare att göra ett stort kryss över den i notboken...)





2 kommentarer:

  1. Ja, tänk när grannarna spelade den och vi i ren ilska "vrålsjöng" den för att störa dom... (fast särskilt hemsk tycker inte jag att låten är, men det var irri att höra grannarna klinka på den)
    /Tess

    SvaraRadera
  2. Haha, det hade jag förträngt att vi gjorde! Vi hade ju onda aningar om att grannarna försökte komma med i Melodifestivalen...planer som vi försökte rasera. Tror vi lyckades. /Nickan

    SvaraRadera