måndag 6 december 2010

När dumheten kom till byn

Men alltså, vad vill ni, alla ni som påpekar för andra att de ser trötta ut? "Åh vad du ser trött ut idag! "
Eh, jaha tack, men nu känns det ju genast bättre! Är man trött vet man ju om det, och behöver ingen idiotisk påpekan. Snäppet värre är väl när man däremot är utvilad och till på köpet kostar på sig att känna sig lite fräsch en dag, och så kommer nån näsvis idiot och bara "men vad trött du ser ut idag!"
Eh, jaha, tack men jag ser ut så här, tyvärr.

Hellre ser jag trött än dum ut!
Fotot: Nickan

/Nickan

2 kommentarer:

  1. Eller när man befinner sig i 8:e månaden och får höra av halv-okända människor (kunder) att magen ser liten ut... Som om inte det redan är något jag oroar mig för. Varför kan de inte behålla den iaktagelsen för sig själva? Irri!!
    /Tess

    SvaraRadera
  2. Åmeh! Så himla ouppfostrat, framfusigt och plumpt att kommentera andras kroppar. Idiotos. Eller; när man som jag inte är gravid men får höra när man tar sig en extra eftermiddagsmacka; "värst vad du var hungrig då, e du gravid eller?". Alltså, näe, och om jag var det så skulle du vara the last to know liksom. Folk ska alltid hålla på och sticka sina smutsiga näsor i blöt!

    SvaraRadera