fredag 17 december 2010

Tomatvånda

Alltså, finns det någon svårare mat än tomater att köpa? Inte framför någon hylla kan jag bli stående i evigheter som framför tomaterna. Gula eller röda? Plommon, körsbär eller på kvist? Eller rent av "vilda" eko-tomater? Eller helt vanliga på lösvikt utan kvist? Närodlade eller Holländska? Plus att alla ovan kan kombineras i det oändliga. Nu har jag i alla fall hittat plommontomater i trekantig ask som verkar ok. Så länge man inte börjar jämföra kilopriser också. Då kan jag bli stående en hel kväll.

Svårköpta rackare? Foto: Nickan
/Nickan

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där...frukt- och gröntavdelningen tar det evigheter att ta sig igenom. Avokado. Jag säger inte mer.
    /Tess

    SvaraRadera
  2. Jag har gett upp hoppet, om att hitta en mogen avokado.
    Och varför är frukt&grönt ofta närmast ingången? Tomater etc blir ju mosade under resten av allt man ska handla. Dumt!

    SvaraRadera