fredag 6 maj 2011

Alla åker till: Paris

Var och varannan bloggerska verkar åka till Paris nu i vår (Ja eller så bor de redan där, eller flyttar dit).
I Paris äter de macaroons, dricker cava och bor på charmiga hotell (förmodligen i Marais). Naturligtvis blommar körsbärsträden och de kan gå klädda i tunna vintageklänningar. Det ser så himla fint och flott ut.

När jag var i Paris sist så:
- Var det iskallt. Hade önskat att min dunjacka checkat in på samma plan (den checkade inte in alls, inte ens på fel plan alltså).
- Hade jag aldrig hört talas om macaroons. Vi åt korv med stark dijonsenap istället. Funkade.

- Kan inte minnas att vi drack nån cava (skulle aldrig använda ordet cava i verkliga livet. låter snobbigt. ja jag vet att det rätta namnet är cava, men själv föredrar jag att säga champagne, som är fel så klart. eller bubbelvin, som är töntigt förmodligen.). Det jag minns är dock att D blev sjuk och jag fick gå in på ett pharmacie för att köpa medicin mot magont (men jag råkade mumla fram mot finger-ont istället. Förlåt D, jag har kanske glömt att berätta det?)

Men det var fint ändå. Ja riktigt fint var det. Men nästa gång det blir Paris vill jag att det ska se ut som i sagobloggens värld med tunna skira klänningar, strosande i Marais under körsbärsträden med en liten fin påse från Ladureé (innehållandes macaroons) på armen. (Ja jag älskar de här Paris-bloggarna som jag länkat till ovan)

/Nickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar