tisdag 10 mars 2009

2006-12-08 Fuglesang-feber

Publicerad: 2006-12-08 15:55
Veckans snackis Fuglesang har det surrats en del om, och även jag har drabbats av Fuglesang-febern. Det vill säga att väckarklockan ringde halv fyra inatt och tv:n slogs på, ögon som var alldeles för trötta för att knappt öppnas bändes upp och stirrade spänningsfullt på raketen som kanske kanske skulle komma iväg. Icke. Vilket anti-klimax. Nåväl, spänningen återstår till nästa uppskjutningsförsök. Fuglesang-febern vilar tung över kontoret. Rymden är det man snackar om nu. Äntligen äntligen har jag börjat träna igen; löpträning i alla fall två gånger denna vecka. Den ena gången i komplett mörker ute vid Högarna, snålblåst, gyttja och regn. Cykelträning två gånger och även styrketräning har fått ett uppsving i min värld. Nu har jag ju faktiskt en stor anledning att träna armhävningar, sitt-ups och lyfta skrot ty nästa fredag bär det av till go-cart hall! Erfarna människor har tipsat mig om att armstyrka och likaså magmuskler är det som gäller vid en sådan happening. Ingen tid finns att förlora, jag ligger i hårdträning…
/Nickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar