onsdag 11 mars 2009

2008-04-30 Vinnande Valborg

Publicerad: 2008-04-30 08:48

Gla Valborg på er!Själv sitter jag och jobbar. På Valborg. I Uppsala.Idioterna som ska åka forsrännet idag cyklade med flytvästar på ner till ån när jag åkte till jobbet. Så här kommer nog Nickans dag vs Valborgsfirarnas dag att se ut:

Kl 8
Nickan: Anländer till jobbet. Kollar mejl.
Firare: Champagnefrukost med jordgubbar.

Kl 10
Nickan: hämtar post och öppnar den.
Firare: Trängs vid ån för att får se en skymt av alla galningar med koltabletter i magen susa ner för ån.

Kl 12
Nickan: lunch, kanske suhsi om jag har tur.
Firare: Picnic bland tusentals andra i Ekonomikum-parken. Solsken i blick.

Kl 15
Nickan: stirrar på datorn och försöker upprätthålla en air av seriositet och koncentration.
Firare: slår klackarna i taket på nån champagnegalopp nånstans.

Kl 20
Nickan: i bil till lite varmare breddgrader.
Firare: sover

Jag tror jag vinner ändå.
/Nickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar