onsdag 11 mars 2009

2007-09-26 Bluffigt!

Publicerad: 2007-09-26 09:25
Telefonen ringer. Jag svarar.
Telefonförsäljare: Hej jag heter (kommer ej ihåg) och ringer från Nordisk Datatillbehör. Jag skulle vilja tala med den som är ansvarig för inköp av kontorsmaterial.
Jag: Ja det är jag.
TF: Så bra! Vi skulle nämligen vilja ge er en chokladask som tack för att ni svarat på en enkätundersökning!
Jag: Ok, när var den enkätundersökningen då?
TF: För ett år sen ungefär, den handlade om kontorsmaterial. Använder ni fortfarande en HP-skrivare?
Jag: Ja det gör vi.
TF: Vad är det för modell?
Jag: Vi har två, en 2600 och en 3052.
TF: Det är nämligen så att vi nu har en ny maratontoner som håller i upp till 10 000 utskrifter bla bla bla (jag är nu grymt misstänksam och på krigsstigen mot blufföretag)
Jag: Jaha ok, vad sa du att ert företag hette? (Klickar snabbt upp google)
TF: Nordisk Datatillbehör…du kan gå in på vår hemsida…(Vid det här laget har jag redan snabbt skrivit in och googlat skiten, och hittar fina träffar som ”Nordisk Datatillbehör och dess tvivelaktiga affärsmetoder…””Varning för Nordisk Datatillbehör” och ”Säljare ljuger med chokladask”
Jag: Jag hittade lite om er på nätet här; ”Nordisk Datatillbehör och dess tvivelaktiga affärsmetoder…” står det här på cint.se, ”Säljare ljuger med chokladask” – känns det bekant? Det låter ju inte så bra hörrudu…
TF: Ja eh…
Jag (bryter in): Ok tack så mycket för att du ringde men jag är inte intresserade av era produkter.Idioter.
/Nickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar