onsdag 11 mars 2009

2007-05-09 Blogg nr 747. Eller nåt.

Publicerad: 2007-05-09 13:50
Oroliga läsare hör av sig och undrar; vad gör du nuförtiden? Varför skriver du inte längre?Oroliga läsare och andra som inte bryr sig, kan jag lugna med följande uppdatering:

- Jag jobbar en faslig massa nu. Har halvt om halvt börjat en ny karriär i något slags tekniskt testlabb. Har även börjar prenumerera på Ny Tekniks nyhetsbrev. Ja ni förstår!

- Jag har överlevt ännu en Valborg, en Valborg som blev rekordtidig då alla redan kl 23 antingen hade: somnat, hälsat på Ulrik, fått migrän eller gått hem. Jag som sätter en ära i att alltid vara vaken längst på Valborg lyckades ännu en gång.

- Hamnade mitt i ett Guiness rekordboks försök i att blåsa upp ballonger. Dock tog ballongerna slut innan rekordet var säkrat.

- Arne Weise har blivit attackerad av vargar stod det på någon av idiotblaskornas framsida. Synd att inte Arne var på ICA på Ön precis då så vi med egna ögon kunnat få se att karln verkligen var ok.

- Jag har med vinden i håret och rallyhandskarna på blivit wakeboard-båtförare. För en som bara har erfarenhet av en 6-hästars gammal Johnsson är detta både nervkittlande kul och lite (lite) läskigt.

- Jag har funderingar på att starta en helt ny blogg; namnet är redan klart och domänen snart köpt. Mer säger jag inte ännu!

- Träningen har återigen fått ett uppsving. För femtielfte gången i rad…

Dagens i-lands-bryderi: skrev ut en ganska ansenlig mängd papper till styrelsemöte. Det visade sig att hålen i papperna var lagda åt fel håll. Inte snyggt. Vad göra? Skriva ut nya till den (eventuellt) kräsna styrelsen? Eller låta det vara och spara papper och därmed miljön? På förra jobbet skulle det enda alternativet varit att skriva ut allt igen. Ärligt talat; jag hade verkligen kontors-ångest över detta. Fostrad till perfektion körde jag ändå på mitt egna samvete och lät det vara. Miljön kändes viktigare. Det kändes rätt.

/Nickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar