torsdag 12 mars 2009

2009-02-16 Den stora skostölden

Publicerad: 2009-02-16 21:26

Hörni. Nu har det hänt igen. Eller igen och igen, sist var det ju ändå tjugo år sen, men ändå. Hur ofta ska man behöva stå ut med att folk stjäl ens skor? Nån bov på Nautlius Gym var det, ställ aldrig era skor i deras obevakade skoställ. En kollega blev av med en sula (ja en sula) för ett litet tag sen där. I samma skoställ ställde jag glatt mina urbota sköna skinnskor. Inte speciellt snygga och stöldbegärliga tyckte jag. Men se det tyckte nån annan. Eller så var det bara de svettiga ullsulorna som nån var ute efter. När jag kom tillbaks från omklädningsrummet var de helt enkelt puts väck. Mä-häna i Nautilus reception: Ja det är ju tråkigt att det är nån som går och tar andras skor. Jag: ja, det är tråkigt. Kommer ni göra något åt saken?Mä-häna: Tja, du kan ju skriva ditt namn och nummer på en lapp så kan vi ringa om de dyker upp.Dyker upp. Sjååår. Som om nån bara skulle komma in och; "oj jag tog visst fel skor när jag var här sist". Eller: någon ångrar sig och tar risken att ställa tillbaka dem där de togs. Och de dyker upp igen.Eller: skorna hade av misstag blivit nedlagda i en osynlighetspåse under tiden jag var och tränade, men hittades en stund senare och dök upp igen.Herre-g. Skitdumt. Eller så kanske jag bara ska vara smickrad över att jag hade så snygga skor. Hade.
/Nickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar