torsdag 12 mars 2009

2008-12-11 Förbjudet att fila naglarna på allmän plats

Publicerad: 2008-12-11 10:34

Igår satt jag på tåget från Sthlm till Uppis, lyssnade på någon låt av Coldplay i godan ro, när jag plötsligt hör ett ljud i låten som jag inte uppmärksammat förut. Rispi, rispi, rispi, raaasp. Och så vidare. Skumt, tänkte jag. För att sedan i fönsterspeglingen se att tågresenären bakom mig idogt sitter och filar sina naglar.Jag tycker inte att man får fila sina naglar på offentliga platser. Argument:1. Det låter rysligt illa. Rispi, rispi, rispi, raaaasp. 2. Det sprids naglespån vind för våg. Jag vill inte få någon annans nagelspån på mina kläder, eller andas in det förrädiska dammet, få det i mina lungor med allt vad det kan innebära.Nästa gång nån filar naglarna in public ska jag kavla upp byxbenet och i ren protest raka smalbenet. Det låter i alla fall inte illa.
/Nickan

Kommentarer (2)
Nickan
2008-12-13 18:15Iuh! Öronpetning!! Där ligger nog nagelfilning i lä...Öronpetning ska iaf ha en eloge för att det är en tyst aktivetet.
Anna
2008-12-12 17:49En gång när jag åkte tåg så satt mannen mitt emot mig och petade öronen med tops!!! Asäckligt! Detta inträffade också mellan Sthlm och Uppis, det kanske är nåt skumt med just den sträckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar